piątek, 16 lutego 2024
Miło nam poinformować, że w Szkole Podstawowa możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego dla uczniów – mLegitymacja.
Co to jest mLegitymacja?
mLegitymacja szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.
Za pomocą mLegitymacji szkolnej można:
- potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
- skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.
„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną.
Co należy zrobić, aby uzyskać mLegitymację?
- Zapoznać się z Procedurą wydawania mLegitymacji szkolnej w Szkole Podstawowej.
- Pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić (rodzic/opiekun prawny) i dostarczyć do sekretariatu.
- Udostępnić zdjęcie ucznia poprzez dziennik elektroniczny UONET+ (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5M i wymiarach minimum 500×600 px).
- Zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store.
- Odebrać w sekretariacie szkoły kod QR oraz kod aktywacyjny w celu pobrania mLegitymacji (odbiór potwierdzić datą i podpisem).
- W aplikacji mObywatel zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny, po załadowaniu wyświetla się mLegitymacja.
Unieważnienie mLegitymacji
Aby unieważnić mLegitymację szkolną w przypadku: uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty rządzenia mobilnego należy:
- pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły,
- wypełniony wniosek przez rodzica/opiekuna prawnego dostarczyć do sekretariatu szkoły.
Jak szybko zrobić zdjęcie do mLegitymacji?
Bezpłatny Generator Zdjęć do mLegitymacji:
Załączniki
red. sp1_mkosinska